Varför kan inte folk köra bil i Nynäshamn?!

Äntligen hemma efter en dag uppe på banan. Dom hade tur med vädret det blåste inte så värst mycket så det blev en hel del åkning. Riktigt kul när det är så många som kör på samma gång, nästan så man inte vet åt vilket håll man ska kolla :p
Men men det är riktigt grymt att kolla på när alla kör samtidigt. Sen så var Tv4 där uppe och filmade hela kvällen så jag hoppas att dom fick några grymma bilder och så.
Men det tror jag nog, mot slutet så körde alla tillsammans i tåg och 2 och 2, och det är så grymt roligt att se på. Och det ser så grymt snyggt ut också så jag hoppas att dom fick med det och visar det.

Det kommer att sändas på söndag på TV4 sporten, vilken tid vet jag inte, för det sa dom inte.

Men men kanske ska berätta om min rubrik också och vad jag menar med det.

Jag och Thom åker i hans bil ifrån garaget och Flap efter oss med sitt släp. För er som bor i Nynäshamn så vet ni att det går en bro över tågspåret så man kommer till gymnasiet ungefär. Vi skulle i alla fall åka över den, och kommer från industriomdådet eller vad jag ska kalla det, alltså mot gymnasiet. Och där har vi företräde, men då kommer det en jävla idiot körandes även fast Thom har företräde och redan hade börjat köra över bron. Så Thom blev förbannad och började backa. Och backar rakt in i Flap som kommer åkandes bakom oss. Och han kunde inte backa för hans släp stog helt snett i kurvan som han kom ifrån.
Den andra bilen började backa samtidigt som Thom men började köra fram igen, Thom skrek och frågade Flap om det var lungt, då backar idioten tillbaka igen, med typ 6 bilar bakom sig. Till slut kan vi köra över bron och idioten stog kvar som tur var. Sen när vi kommit över bron gick vi ur bilen och kollade hur den såg ut, Thom fick 2 feta bucklor på vänstra bakdörren från Flaps extra lycktor. Ena den lycktan gick sönder sen även en annan lampa på höger sida plus att fronten fick sig en liten kyss av Thoms dragkrok så det blev en spricka. Ja som sagt en del kan verkligen inte trafikreglerna här i Nynäs. Han gjorde verkligen helt fel för vi hade företräde över bron, och det är skyltar som visar det dessutom.

Usch vad förbannade vi alla blev alltså, men som tur var så var det ingen utav oss som skadade sig, och det var även tur att det var Flap vi krockade med och ingen annan.

Nej nu ska jag hoppa in i en dusch med min älskling sen hoppa i säng och sova, det blir en tidig och lång dag/kväll imorgon uppe på Sweet.

God natt och sov gott! Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0