Fullt ös medvetslös!

Ja det var fullt ös hela dagen igår. Jag och Thom åkte upp till banan vid 10 tiden ungefär och fixade iordning det sista som behövdes göra. Sedan kom första åkaren ut, Flap. Vi satt och snackade ett tag när sedan Fredd, Jens och även Klockar kom. Sedan började resten utav åkarna rulla in, Rasmus, Busty, Fab, Kai och mecken Mini och filmaren Christoph. Alla kom lagom till lunchen, alla förutom Libor som hade missat sitt plan på morgonen, så han landade 16.45 istället.

Efter att alla åkarna kommit till plats och vi käkat lunch begav vi oss till hotellet Jag, Linda och Anneli visade alla åkarna vägen och sedan begav vi oss iväg och fixade en massa saker. Åkarna skulle mötas utanför hotellet 16.15 för att sedan åka en tur med båten Tösen som varje år. Deras destination i år blev norrhagen där Jag, Linda och Anneli redan befann oss när dom kom iland. Vi välkomnade alla med chips, öl och alkoholfritt. Även i år så är åkarna indelade i lag, och tävlar om den slutliga segern. Men i år består det endast utav två lag ett grönt lag som består utav Fredd, Flap, Fab och Rasmus. Och ett grått lag som består utav Thom, Busty, Libor och Kai. Sedan blev det trekamp som var en chans för lagen att samla ihop poäng. Lekarna blev hoppa säck som det gröna laget vann, sedan blev det den leken när man tar en apelsin under hakan springer ett varv och ska ge den vidare till sin lagkamrat utan händer som det gråa laget vann. Sedan blev det norska fyllan leken, för er som inte vet vad det är så är det när man har en pinne på marken och lutar huvudet mot den och snurrar flera varv sedan springer, som för övrigt det gråa laget vann.

När dom inte hade fler lekar och leka och maten inte hade kommit ännu tog vi fram kubb spelet så dem fick spela det för att ha något att göra så länge. Jag ska diskutera med Fredd idag om vi ska ha med det i poängsamlingen. Men hur som helst så vann även gråa laget kubben. Eftersom jag kommer vara med mesta tiden med åkarna och så, så tyckte Linda att det var bäst att jag skötte poängen och anteckningarna eftersom varken hon eller Anneli kommer vara med lika mycket som jag.

Men men, sedan kom middagen och det bjöds på en traditionsenlig svensk midsommar middag och till efterrätt så blev det hembakade jordgubbsstårtor. Då vi även sjöng Happy Birthday för Busty som minsann fyllde år igår.

Just nu så är alla åkarna ute på havet och paddlar kajak/kanot. Haha ska bli kul att höra sen om någon ramlade i vattnet. Dom skulle vara tillbaka till 14 så då bär det av upp till banan för att spendera hela eftermiddagen och kvällen där med åkning och så. Där det även serveras middag, som idag blir pizza. Hoppas att det är mer vindstilla där uppe idag så de får chans att köra lite, Thom min lilla sötnos var jätte sugen på att köra hela dagen igår.

Nej nu ska jag ta något att äta och sedan göra mig iordning så jag är klar sen för att åka upp till banan :)

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0