Allergisk!?

Var på sjukan idag, kom dit halv 12 men då tog dom inte emot fler innan lunch. Så då gick jag, Aydan och Sara och fikade så länge och vid ungefär 12.20 så kom Carro också :) Så vi satt där och fikade och snacka, hade en massa väldigt konstiga samtalsämnen :P Men vi hade det väldigt mysigt iallafall. Efter klockan hade blivit ett så gick vi tillbaka till Nynäsakuten.

Fick en väldigt dålig kvinnlig läkare (kandidat) som först knappt kollade i ansiktet på mig och satte sig vid datorn och började kolla en massa på nån sida som hette fiss (?) och sedan skriva recept. SEN kollade hon noga i ansiktet på mig med en lampa, helt värdelös. Hur som helst så sa hon i alla fall att jag hade fått en allergisk reaktion mot någonting som jag haft i ansiktet. Men vad kunde hon inte säga, och trodde att det var det eftersom det bara var i ansiktet. Så jag fick en kräm och tabletter, hur länge jag ska ta tabletterna vet jag inte(?) och sen sa hon dessutom att jag skulle prova olika saker jag haft i ansiktet för att kolla vad det är jag är allergisk mot (VAAA?). Aldrig att jag vill att mitt ansikte ska se ut såhär igen. Hon sa aäven att det finns 4 olika sorters allergier och att jag har en som inte bryter ut på en gång utan som kan ta ett tag att bryta ut. Men hur som helst så frågade jag på apoteket och hon tyckte INTE att jag skulle prova olika saker jag haft i ansiktet för att se vad det är jag är allergisk mot. Så då tror jag att jag låter bli faktiskt, för så som jag ser ut nu och som det kliar och febern som kommer och går klarar jag mig faktiskt utan.

Nej nu ska jag inte sitta här mer. Ska åka iväg med Älsklingen och lämna en hojj som han ska sälja. Skriver kanske senare.

Bye bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0