Givande Tisdag!

Just nu sitter jag här hemma och kollar på NCIS och väntar på att Thom ska komma hem från gymmet. Började dagen med att knappt komma upp ur sängen för jag var så trött, pga Thom kom hem så sent igårkväll och jag kunde inte somna innan han hade kommit hem.. Så jag var halvt död första timmen i skolan. Slutade vid 12 ungefär och då bestämde Jag, Erica & Rasmieh att vi skulle stanna kvar och jobba lite med grupparbetet, Madde och Jeanette var sjuka idag också. Men vi tänkte i alla fall börja lite smått. Vilket aldrig blev av utan vi satt i klassrumet ända fram till 15.30 och bara snackade om allt mellan himmel och jord. Och fick reda på massa nya privata saker om varandra. Jag anser att en del privata saker kan vara bra att få reda på om sina vänner eller att dom får reda på en del privata saker om mig själv. Det kan göra så att man förstår sig på personen bättre eller förstår varför personen agerar som den gör i vissa fall.

Men men hur som helst så hade vi en väldigt mysig prat stund i sådär 3½ timme. Jag kan inte ens fatta att vi satt kvar så länge i skolan efter att vi slutat och inte jobbade ett smack med grupparbetet. Vi åt inte ens någon lunch även fast alla var jätte hungriga, pga att vi satt och pratade så mycket och inte kunde sluta prata :) Det är så mysigt att ha såna stunder när man verkligen inte kan sluta prata.

Pratade med min lilla Jennie i telefonen nyss också och fick reda på att hon är Nynäs, så jag hoppas att vi hinner träffas i veckan innan hon åker tillbaka till Norrtälje. Jag har verkligen saknat henne när hon inte vart här, men sen så blir det alltid att vi knappt hinner träffas något när hon är här i alla fall. Det var så mycket bättre när hon bodde här, jag saknar verkligen våra promenader när vi bara går runt och snackar om allt som hänt i våra liv den senaste tiden. Eller våra fika stunder antingen på Jannis eller hemma hos någon utav oss, mysiga stunder det.
Den senaste tiden så har jag verkligen suttit och tänkt alldeles för mycket på saker och ting och grubblat på en massa. Har kommit in i en fas just nu där jag känner mig osäker på allt och alla i mitt liv. Och det är verkligen jätte jobbigt att känna så för jag känner att jag inte riktigt vet vilka jag kan lita på eller inte och vad jag kan säga till vem. Visst så känner väl säkert alla så ibland men jag har börjat känna så väldigt ofta nu för tiden vilket gör mig väldigt lätt irriterad. Och det går i sin tur ut över mina nära, speciellt Thom, vilket inte alls är meningen. Jag vill verkligen inte såra någon utav mina när och kära eller få dom att må dåligt också. Så jag får väl helt enkelt försöka att sluta grubbla så mycket på allting. Men det är tur att jag har mina vänner som jag kan prata av mig med. Och dom senaste dagarna så har jag verkligen fått prata av mig, vilket har vart väldigt skönt. Igår så fick jag prata av mig om en massa saker som jag inte pratar så ofta om med Erica och det var verkligen jätte skönt, hon är verkligen en bra lyssnare och frågar jätte bra frågor om det man pratar om. Hon ställer frågor om sådant som man kanske inte riktigt har tänkt så noga på innan vilket är väldigt bra ibland.

Nej usch nu ska jag umgås lite med min Älskling och kolla på The Mentalist.

Byebye Allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0